Головна » 2018 » Травень » 23 » Організація літнього відпочику
20:10
Організація літнього відпочику

23 травня ЧР БДТ взяв участь в обласному семінарі-практикумі "Співпраця закладу позашкільної освіти з громадськими організаціями влітку (з досвіду роботи комунального закладу "Харківський обласний палац дитячої та юнацької творчості" та ГО "Фельдман Еко-парк".

Зі словами привітання до делегатів звернулася заступник директора з навчально-методичної роботи Підберезкіна Тетяна Євгеніївна. Доповідач звернула увагу на актуальні питання взаємодії денних пришкільних та стаціонарних оздоровчих таборів з закладами позашкільної освіти. Взаємодія адміністрації ЗПО з освітніми та культурними установами: музеями, заповідниками, парками відпочинку. Проведення інструктажу щодо безпеки життєдіяльності та відпочинку на воді, поводження з вогнищами, захист від небезпечних рослин, комах та тварин.

Палац звернувся до ЗПО щодо постійної співпраці, надання закладам методичної допомоги та організації роботи гуртків у літній період за компетентнісним напрямом. Інший напрям співпраці – ігрові та театралізовані вистави, що проводяться на території Палацу. Особливо зацікавив ЧР БДТ 3-й напрям співпраці – екологічне виховання в рамках створення екологічних стежок, іпотерапії (спілкування з конями), розробки спільної програми з оздоровчими таборами.

Вихованці гуртків ЧР БДТ мають змогу відвідати безкоштовні вистави театру «Азарт», який в період з 29-го травня по 9-те червня презентуватиме вистави на базі КЗ «ХО ПДЮТ», а з 12 по 14 червня бажаючі можуть взяти участь у Всеукраїнському експедиційно-польовому зборі юних зоологів (дослідження проводитимуться на території Фельдман еко-парку).  

Серед актуальних виховних тенденцій був розглянений короткометражний фільм на тему антибулінгу. Булінг (від англ. bully - залякувати, цькувати, задирати) - це агресивне переслідування одного з членів колективу, прояви агресії з залякуванням особистості з метою підкорити її своїй волі. В цій системі виокремлюють: нападника, жертву та свідків.

Що таке булінг та як його перемогти?

Український дослідник цькування Богдан Петренко називає булінг зменшеною копією терористичного акту. Так, в ньому є прямі та непрямі жертви, самі акти насилля та його інформаційні ефекти. Цькування впливає не лише на саму жертву, воно формує світогляд та моделі поведінки в усій групі, в тому числі у свідків протиправної поведінки. Серед проявів агресії: образи, погрози,  насмішки, наклеп, ізоляція, фізичне насильство, постійна негативна оцінка жертви, відмова в довірі та делегуванні повноважень.

З впровадженням інтернету з'явилося інтернет-цькування. До нього належить: створення фальшивого профілю в соціальній мережі (з фото жертви, від імені жертви ведеться листування з її друзями та знайомими, аби зруйнувати їхні відносини), написання погроз, критики на поштову адресу та в соціальних мережах. Такі дії нерідко скеровані на появу суїцидальних думок у жертви (надсилання запитань "Згинь вже!", "Чому ти не вмираєш?", "Ніхто тебе не любить" і т. ін.). Особливість кібер-булінгу в його анонімності - жертва не може визначити особу атакуючого.

Всі ці форми агресії насьогодні широко розповсюджені в навчальних закладах. Оскільки діти майже ніколи не розповідають батькам про цькування, на першу лінію оборони виступають педагоги - вчителі, психологи, керівники гуртка. Переваги гурткової роботи в тому, що діти в творчій атмосфері більш відкрито діляться власними переживаннями та можуть вчасно отримати допомогу від дорослих. 

Офіційний сайт боротьби з булінгом - stopbullying.gov.

Спеціалісти з питань булінгу високо оцінюють відеоролик “Пам’ятай, що тільки так ти здолаєш задирак” (рос. "Как дать отпор хулиганам, не пуская в ход кулаки"). Цей мультфільм, створений у форматі фломастерної анамації, доступний 280 мовами (з них 30 - мова жестів).

Керівник інтернатури у галузі психічного здоров’я дітей та дорослих в CES University (Колумбія) Наталія Карденас-Сулуага каже: «Мені сподобалась ідея відеоролика “Пам’ятай, що тільки так ти здолаєш задирак”, адже, наприклад, в моїй країні батьки іноді вчать дітей вирішувати конфлікти за допомогою насилля. Думаю, це відео дає дуже практичні поради для дітей, над якими знущаються. Також у ньому пояснюється важливий факт щодо знущань: над будь-ким можуть насміхатися лише за те, що він інший. Усвідомлення цього може допомогти дітям зберігати спокій, а також почуття гідності і впевненості у собі».

Джун Сун Гон, помічник професора в університеті Сонгюнгван (Південна Корея), каже: «Завдяки тому що у відео багато ілюстрацій, воно не тільки практичне, але й цікаве, особливо для дітей, які зазнають знущань. Також завдяки малюнкам глядачу значно легше запам’ятати, про що йдеться у відео».

Шеллі Гімел, співзасновниця міжнародної дослідницької мережі з питань знущання, зазначає: «Гадаю, це корисна інформація для дітей, вона узгоджується з відомими мені дослідженнями. Завдяки цьому відео батькам, вчителям та іншим дорослим, які працюють з дітьми і молоддю, буде легко починати обговорення».

До продовження семінару...

Відбулося обговорення ставлення учнів до дітей з особливими потребами. Розглянули проблему наркоманії в навчальних закладах.

З наступною доповіддю виступила Камнєва Н.П. - психолог факультету "Філософія" з кафедри Валеології. Доповідач привела статистику раку мозку в різних країнах та поорівняла вплив мобільного зв'язку з порушенням стану здоров'я. 

Після доповідей для гостей був проведений майстер-клас з бісероплетіння "Браслет".

Завершила теоретичну частину семінару Мирошниченко Лілія - психолог Палацу. Пройшло обговорення методик психологічної роботи з дітьми, мультитерапії, ігор на управління гнівом, міні-тестів та тренінгів. Мета психологічних занять - навчити дітей адекватно (та  бажано - доречно) висловлювати свої емоції. 

Практична частина заходу проходила на території громадської організації "Фельдман Еко-парк", де педагоги ознайомилися з різноманітними формами організації літнього відпочинку учнівської молоді.

Дякуємо організаторам та учасникам семінару за двосторонній обмін досвідом та плідну співпрацю!

Переглядів: 394 | Додав: БДТ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar